رئیس کل دادگستری استان همدان اظهار امیدواری کرد تا یک شعبه شورای حل اختلاف به صورت تخصصی به جهت رسیدگی به پرونده های اوقاف ایجاد گردد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، محمدرضا مترقب در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه میتوان شعبه ای از شورای حل اختلاف را برای رسیدگی به پرونده های اوقافی ایجاد کرد، افزود: این کار موجب حل و فصل سریعتر اینگونه پرونده ها خواهد شد.
 
وی دستگاه قضا را موظف به پیگیری مسائل و موقوفات دانسته و متذکر شد: دو دستگاه اوقاف و دادگستری هیچگاه از یکدیگر جدا نبوده و نیستند.
 
رئیس کل دادگستری استان همدان احقاق حقوق دستگاه های اجرایی استان و نیز رسیدن به نتیجه را لازمه پیگیری مستمر مسئولان ادارات و نمایندگان حقوقی آنها دانسته و اظهار داشت: در این زمینه می بایست کار بیشتری صورت پذیرد.
 
محمد رضا مترقب افزود: دادگستری همیشه آماده رسیدگی کامل به پرونده های اوقاف است و تا جاییکه به روح و اصل قانون خدشه وارد نشود تمام توان خود را جهت رفع مشکلات و معضلات موقوفات و بقاع متبرکه به کار خواهیم گرفت.
 
در این دیدار که در محل دادگستری کل استان همدان به انجام رسید، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دادگستری کل استان همدان در رسیدگی خوب و به موقع پرونده های اوقاف اظهار داشت: برخورد با موقوفه خواران و کسانی که خود را مالک اماکن مذهبی می دانند با کمک دستگاه قضا ممکن خواهد بود.
 
حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی ضمن بیان مشکلات و مسائل قضایی در مورد شهر های لالجین ، بهار و نهاوند اظهار داشت: امید است که این مشکلات به زودی مرتفع گردد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه بهتر است به گونه ای اطلاع رسانی گردد که مردم از انجام معاملات وکالتی احراز نمایند، پیشنهاد داد: شورای دفاع از حقوق بیت المال به میزبانی اوقاف برگزار گردد تا این مسائل در آن مطرح شود.
 
در پایان رئیس و قائم مقام دادگستری استان همدان با اظهار تشکر و تقدیر از اقدامات عمرانی که در آرامستان موقوفه باغ بهشت همدان و نیز گلزار شهدا انجام شده است ، پیشنهاداتی را جهت بهبود بیشتر روند کاری این مجموعه اراده دادند.
/2759/